6. december 2012

4 måneder - 7 igen.

I dag har jeg præcist undværet Danmark, min familie, mine venner og min dejlige hund i 4 måneder. Tiden går så umådelig hurtigt, men kan godt mærke at December bliver en lang måned i denne omgang. For udvekslingsstudenter er julen helt klart det sværeste at komme igennem. Især for os der kommer fra "de 4 årstiders lande". Syntes bestemt heller ikke Danmark gjorte det nemmere ved at få sne præcis d. 1 december, haha ;-) Men d. 1 december her i Brasilien fik Melo, Gustavo og jeg sat lys op udenfor og samlet vores juletræ. Eftersom vi render rundt i 37 grader er det lidt svært at holde et rigtig juletræ, så dette er et plastik som de bruger hver år. Må ærligt indrømme at det var rigtig sjovt at opleve, at samle/pynte juletræ i den varme også med julesange oversat til portugisisk. Fik også pyntet mit værelse med alt det danske julepynt min kære moder og tante Liz havde sendt mig. Så om aften når alle er gået i seng, tænder jeg mit kalender lys og sætter mig til at se både DR1's julekalender og "Jul i Valhal". Dette hjælper helt sikkert en smule på mit lille savn til Danmark her i julen + fuld skrue med julemusik i ørerene.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar